![]()
یه روز گاوه پاش میشکنه دیگه نمی تونه بلند شه .
کشاورز دامپزشک میاره .دامپزشک میگه :
اگه تا 3 روز گاوه نتونه رو پاش وایسته گاوه رو بکشید
“گوسفند اینو میشنوه و میره پیش گاو
میگه: “بلند شو بلند شو” گاوه هیچ حرکتی نمیکنه
روز دوم باز دوباره گوسفند بدو بدو میره پیش گاوه میگه:
” بلند شو بلند شو رو پات بایست”
باز گاوه هر کاری میکنه نمیتونه وایسته رو پاش.
روز سوم دوباره گوسفند میره میگه:
“سعی کن پاشی وگرنه امروز تموم بشه
و نتونی رو پات وایسی دامپزشک گفته باید کشته شی
” گاوه با هزار زور پا میشه..
صبح روزبعد کشاورز میره در طویله و میبینه گاوه رو پاش وایساده
از خوشحالی بر میگرده میگه:
” گاو رو پاش وایساده ! جشن میگیریم …
گوسفند رو قربونی کنید… “
نتیجه اخلاقی : دریک جمله باشما (بدون مراجعه به منبع)؟
